Dönem: 22 Yasama Yılı: 3
T.B.M.M. (S. Sayısı: 961)
Bursa Milletvekili M. Altan Karapaşaoğlu’nun; 3359 Sayılı
Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Teklifi
ile Plan ve Bütçe Komisyonu
Raporu (2/540)
Not: Teklif, Başkanlıkça Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal
İşler ile Plan ve Bütçe komisyonlarına havale edilmiştir.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
3359 Sayılı Sağlık
Hizmetleri Temel Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun Teklifim,
gerekçesi ile birlikte ilişikte sunulmuştur.
Gereğini arz ederim.
Saygılarımla.
M. Altan Karapaşaoğlu
Bursa
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
2/540 Esas Nolu “3359
Sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun
Teklifi”ne katılarak imza atmak istiyoruz.
Gereğini arz ederiz.
Saygılarımızla. 23.6.2005
|
Abdullah
Torun |
Hacı
Biner |
Cavit
Torun |
|
Adana |
Van |
Diyarbakır |
GENEL GEREKÇE
Ülkemizin sağlık
altyapısı "fiziksel mekân" açısından değerlendirildiğinde tüm
iyileştirme çalışmalarına rağmen henüz yeterli kapasiteye ulaşamamıştır.
Fiziksel kapasite üretimi mevcut ve süregelen bütçe imkânları ile AB
ortalamasının oldukça gerisinde kalmıştır. Ülkemiz OECD ülkeleri içinde yatak
sayıları itibari ile henüz olması gereken noktanın çok gerisindedir. Hatta
VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planında 2005 yılı hedefi olarak 200 bin yatak
kapasitesi ön görülmüş iken halen bu sayı 185 bin yatak seviyelerinde
kalmıştır.
Tıp alanında çok hızlı
meydana gelen değişimler gelişmekte olan ülkelerin sağlık finansmanlarını
dramatik bir hale getirmektedir. Sisteme prim katkısı sağlayanların azlığı,
zaten pahalı olan sağlık hizmeti sunumunu gittikçe güçleştirmektedir.
Kaliteli fiziksel mekân
üretmek yeterli olmamakta, yeni teknoloji ürünü medikal ekipman sağlanması ayrı
bir finansman güçlüğü boyutunu gündeme getirmektedir. Ülkemizde, sağlığa
ayrılan kaynaklar göreceli olarak genel bütçe oranları içerisinde artış
göstermekle birlikte istenen düzeyde hizmet sunumuna yetecek kadar altyapı
üretilmesine imkân vermemektedir.
Mevcut duruma hızlı nüfus
artışı da eklendiğinde bu günkü bütçe imkânları ile altyapı finansman sorununun
çözümünde uzun bir zamana ihtiyaç duyulduğu açıktır. Oysaki; sağlık,
ertelenemez, bekletilemez ve önceliği değiştirilemez bir olgudur.
Bütçe imkânları ve
yatırıma ayrılabilen kaynaklar göz önüne alındığında, sağlık hizmetlerinin
kaliteli, adil ve sürdürülebilir olarak sunulabilmesi için altyapı
yatırımlarının finansman ihtiyaçlarının alternatif kaynaklardan hızla
karşılanması zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Bu çerçevede, Bakanlığımızca
alternatif yeni "finansman modelleri" üzerine çalışmalara hız
verilmiştir.
Kamu ve özel sektörün
altyapı ve hizmet sunmak amacıyla ortak yatırım yapması esasına dayanan
"Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Yatırım Modeli" bu alternatiflerden
birisidir. Bu şekilde özel girişimcilerin sağlık yatırımları için kaynak
aktarmalarının ortamı oluşturulmuş olacaktır.
Bu amaçlar için Ek Madde
metninde ifade edilen "kiralama" yöntemleri, Sağlık Bakanlığının
tesis hazır hale gelinceye kadar herhangi bir ödeme yapmadan uzun süreli tesis
kiralaması ve işletmesine imkân vermekte ve tesisin işletiminden sağlanan
kaynak ile kirasını ödeyebileceği alternatif yöntemler olarak yatırım finansman
sıkıntısı çözümüne ilişkin bir düzenleme olarak öngörülmektedir.
MADDE GEREKÇESİ
Sağlık hizmet sunumunda
karşılaşılan zorlukları aşmak için 49 yılı geçmeyecek şekilde Bakanlığa uzun
zamana yayılabilecek tesis kiralama imkânı verilmektedir.
Kiralamaya esas
tesislerin Bakanlıkça verilecek ön proje ve belirlenecek temel esaslar
doğrultusunda girişimci tarafından sağlanacak veya Bakanlıkça bedelsiz olarak
tahsis edilecek arsa üzerine yapılmasına, uzun yıllara dayalı kiralama
sonucunda tesisin Bakanlığa veya girişimciye bırakılmasının sözleşmeyle
düzenlenmesine imkân tanınmaktadır.
Kiralama süresi ile kira
bedelinin tespitinde; arsanın kim tarafından sağlandığı, yapılan tesise tıbbi
ekipmanın girişimci tarafından sağlanıp sağlanmadığı ile medikal hizmetler ile
bu hizmetlere ilişkin alanlar hariç diğer hizmetlerin ve alanların girişimci
tarafından kullanılıp kullanılmadığına göre belirlenmesinin düzenlenecek
sözleşmelerle önü açılmakta ve girişimcilerin sağlık yatırımlarına kaynak
aktarmaları için kamu arsa veya arazisi verilmesi dışında, bu hususta
düzenlenecek kağıtların da damga vergisi ve harçlardan istisna tutulmasına yer
verilmiştir.
Uygulamanın usul ve
esaslarının Bakanlar Kurulunca belirlenmesi öngörülmektedir.
Plan ve Bütçe Komisyonu Raporu
Türkiye Büyük
MilletMeclisi
Plan ve Bütçe
Komisyonu
Esas No.: 2/540 27.6.2005
Karar No.: 45
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET
MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Bursa Milletvekili Altan
Karapaşaoğlu ve üç milletvekili tarafından hazırlanarak 17.6.2005 tarihinde
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulan ve Başkanlıkça aynı tarihte
tali komisyon olarak Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonuna, esas
komisyon olarak da Komisyonumuza havale edilen 2/540 esas numaralı "3359
Sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa Bir Ek Madde Eklenmesi Hakkında Kanun
Teklifi", Komisyonumuzun 24.6.2005 tarihinde yapmış olduğu 63 üncü
birleşiminde Hükümeti temsilen Sağlık Bakanı Recep Akdağ ile Maliye Bakanlığı,
Sağlık Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Hazine Müsteşarlığı
temsilcileri ile Kanun Teklifi sahibi Bursa Milletvekili Altan Karapaşaoğlu'nun
katılımlarıyla incelenip, görüşülmüştür.
Bilindiği gibi; tüm
iyileştirme çalışmalarına rağmen ülkemizin sağlık altyapısı fiziksel mekân
açısından istenen düzeye ulaşamamıştır. Fiziksel kapasite üretimi yıllardır
bütçe kısıtı nedeni ile AB ortalamasının altında kalmıştır. Yatak kapasitesi de
OECD ülkeleri içinde olması gereken noktanın çok altındadır. VIII. Beş Yıllık
Kalkınma Planında 2005 yılı hedefi olarak 200 bin yatak kapasitesi öngörülmüş,
ancak bu sayı 185 bin yatak seviyelerinde kalmıştır. Kaliteli fiziksel mekân
üretmenin yanı sıra yeni teknoloji ürünü medikal ekipmanların sağlanması da
finansman güçlüğüne neden olmaktadır. Sağlığa ayrılan kaynakların genel bütçe içindeki
payı göreceli olarak artış gösterse de istenen düzeyde hizmet sunumuna yetecek
kadar altyapı üretilmesine imkân vermemektedir. Hızlı nüfus artışı da hesaba
katıldığında altyapı finansman sorununun çözümünün bugünkü bütçe imkânları ile
ancak uzun vadede mümkün olabileceği görülmektedir.
Tıp alanında meydana gelen hızlı değişmeler de gelişmekte olan
ülkeleri sağlık finansmanı konusunda
zor durumda bırakmaktadır. Prim katkısının düşük olması zaten pahalı
olan sağlık hizmeti sunumunu gittikçe güçleştirmektedir.
Sağlık hizmetleri
ertelenemez, bekletilemez ve önceliği değiştirilemez olan bir hizmet türüdür.
Bütçe imkânları başta olmak üzere, tüm sorunlar göz önünde bulundurulduğunda,
sağlık hizmetlerinin kaliteli, adil ve sürdürülebilir olarak sunulabilmesi için
altyapı yatırımlarının finansman ihtiyaçlarının alternatif kaynaklardan
karşılanması zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Sorunun çözümünde uygulanacak en
rasyonel yöntemlerden birisi de kamu sektörü ve özel sektörün altyapı ve hizmet
sunmak amacıyla ortak yatırım yapması esasına dayanan "Kamu-Özel Sektör
Ortaklığı Yatırım Modeli"dir. Bu şekilde özel girişimcilerin sağlık
yatırımlarına kaynak aktarmaları için gerekli ortamın oluşturulma imkânı
doğacaktır.
Teklif ile;
- Sağlık hizmetleri
sunumu konusunda Sağlık Bakanlığına 49 yılı geçmeyecek şekilde tesis kiralama
imkânı verilmesi,
- Tesis ihtiyacının
Yüksek Planlama Kurulunca kararlaştırılması, kiralamaya esas tesislerin
Bakanlıkça verilecek ön proje ve belirlenecek temel esaslar doğrultusunda girişimci
tarafından sağlanacak veya Bakanlıkça bedelsiz olarak tahsis edilecek arsa
üzerine yapılması, uzun yıllara dayalı kiralama sonucunda tesisin Bakanlığa
veya girişimciye bırakılmasının sözleşmeyle düzenlenmesi,
- Kiralama bedeli ve
süresinin tespitinde arsanın kim tarafından sağlandığı, yapılan tesise tıbbi
ekipmanın girişimci tarafından sağlanıp sağlanmadığı, medikal hizmetler ile bu hizmetlere ilişkin alanlar
hariç diğer hizmetlerin ve alanların
girişimci tarafından kullanılıp kullanılmadığına göre belirlenmesinin
düzenlenecek sözleşmelerle önünün açılması ve girişimcilerin sağlık
yatırımlarına kaynak aktarmaları için kamu arsa veya arazisi verilmesi, bu
hususta düzenlenecek kağıtların da damga vergisi ve harçlardan istisna
tutulması,
- Uygulamanın usul ve
esaslarının Bakanlar Kurulunca belirlenmesi,
Öngörülmektedir.
Teklifin geneli üzerinde
yapılan görüşmelerde Teklif sahiplerinden Bursa Milletvekili Altan Karapaşaoğlu
ve komisyon üyelerince;
- Ülkemizin sağlık alt
yapısının fiziksel mekân açısından yeterli olmadığı, AB ülkelerinin ve çoğu
OECD ülkesinin gerisinde bulunduğu,
- Bütçe imkânları ile
yapılması mümkün olmayan alt yapı yatırımlarının gerçekleştirilmesi için
Devletin üstüne yük kalmayacak şekilde çeşitli modeller geliştirilmesi ihtiyacı
bulunduğu, Teklifin de bu ihtiyaçtan
kaynaklandığı,
- Devletin hastane
yapmasının prosedürler nedeniyle çok uzun sürelerde tamamlanabildiği,
tamamlanan yatırımlara da belli bir süre sonra ihtiyaç duyulmayabildiği ve
Devletin elinde atıl olarak kaldığı, Teklifin bu durumun önüne geçilmesine
imkân tanımak açısından önemli olduğu,
- Teklifle öngörülen
düzenlemenin çok olumlu olduğu ve ihtiyaçları karşılayacağı, ancak teknik
yönden bazı eksikliklerin giderilmesi gerektiği,
- Sağlık tesislerinin
yapılması gerekliliğinin Yüksek Planlama Kurulunca kararlaştırılacağının
öngörüldüğü, ancak bu yetkinin açıklığa kavuşturulmasında yarar olacağı,
- Yapılan sözleşmenin
sona ermesinin ardından Hazine arsa veya arazilerinin bedelsiz olarak
girişimcilere devrinin uygun olmayacağı,
Şeklindeki görüş ve
eleştirileri takiben Hükümet adına yapılan açıklamalarda;
- Teklifte öngörülen
modelin kamu-özel sektör ortaklığına dayanan bir model olduğu,
- Bedelsiz arsa veya
arazi verilmediği takdirde kiranın artacağı, bedelsiz tahsisin ve süre sonunda
bedelsiz devrin düzenlemede özendirici bir unsur olduğu, ancak bu arsa veya
arazilerin amacı dışında kullanılamayacağına ilişkin bir hüküm ihdas
edilebileceği,
- Kira bedelini hastane
döner sermayelerinin ödeyeceği, böylece işletmecilik mantığıyla tasarrufa
yönelecekleri ve işletmelerde verimliliğin önem kazanacağı,
İfade edilmiştir.
Teklifin tümü üzerindeki
görüşmeleri takiben Teklif ve gerekçesi Komisyonumuzca da benimsenerek
maddelerin görüşülmesine geçilmiştir.
Teklifin;
- Çerçeve 1 inci maddesi;
bu maddeyle Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa eklenen ek 3 üncü maddenin,
birinci fıkrasının, ihaleye konu arsa
veya arazinin kime ait olduğuna açıklık getirilmek amacıyla "çerçevesinde,"
ibaresinden sonra gelmek üzere "kendisine veya Hazineye ait arsa veya
arazi üzerinde" ibaresinin eklenmesi, ikinci fıkrasının ifadeye açıklık
kazandırılmak amacıyla "Bakanlığınca" ibaresinden sonra "ihaleyi
kazananlara" ibaresinin eklenmesi, kapsamı tam olarak ifade etmek amacıyla
"borç" ibaresinden sonra "takyidat" ibaresinin eklenmesi ve
sözleşme sonunda yapılan tesisin Hazineye devredilmesi ve bu işlemden sonra
Sağlık Bakanlığına tahsis edilmesini sağlamak amacıyla "bedelsiz
olarak" ibaresinden sonra gelmek üzere "Hazineye devredildikten sonra
Sağlık Bakanlığına tahsisi yapılır." ibaresinin eklenmesi, üçüncü
fıkrası, önceki fıkralarda yapılan
değişikliklerle paralellik sağlamak ve ifadeye açıklık kazandırmak amacıyla
redaksiyona tabi tutulması, beşinci fıkrası hastane alanları içinde uygun
olamayan yapılaşmaya neden olabileceği gerekçesiyle metinden çıkarılması, altıncı fıkrasının, fıkrada geçen kanunların
kanun tekniğine uygun olarak isimlerinin de yazılması ve anlatıma açıklık
kazandırılmak amacıyla redaksiyona tabi tutulması, bu maddeye göre yapılacak iş
ve işlemlerin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile 4734 sayılı Kamu İhale
Kanununa tabi olmadığına ilişkin bir hükmün maddeye yedinci fıkra olarak ilave
edilmesi ve son fıkranın redaksiyona tabi tutulması suretiyle,
- Yürürlük ve yürütmeye
ilişkin 2 ve 3 üncü maddeler aynen,
Kabul edilmiştir.
Ayrıca, Teklifin başlığı
kanun tekniğine uygunluğun sağlanması amacıyla redaksiyona tabi tutulmuştur.
Raporumuz, Genel Kurulun
onayına sunulmak üzere Yüksek Başkanlığa saygı ile arz olunur.
|
Başkan |
Başkanvekili |
Sözcü |
|
Sait Açba |
M. Altan
Karapaşaoğlu |
Sabahattin
Yıldız |
|
Afyonkarahisar |
Bursa |
Muş |
|
Kâtip |
Üye |
Üye |
|
Mehmet
Sekmen |
Halil
Aydoğan |
Mehmet
Melik Özmen |
|
İstanbul |
Afyonkarahisar |
Ağrı |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Mehmet
Zekai Özcan |
Osman Kaptan |
M. Mesut Özakcan |
|
Ankara |
Antalya |
Aydın |
|
|
(İmzada bulunamadı) |
(İmzada bulunamadı) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Ali Osman
Sali |
Ahmet
İnal |
Osman
Nuri Filiz |
|
Balıkesir |
Batman |
Denizli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Alaattin
Büyükkaya |
A. Kemal Kumkumoğlu |
Birgen Keleş |
|
İstanbul |
İstanbul |
İstanbul |
|
|
(İmzada bulunamadı) |
(İmzada bulunamadı) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Kemal Kılıçdaroğlu |
M.
Mustafa Açıkalın |
Bülent Baratalı |
|
İstanbul |
İstanbul |
İzmir |
|
(İmzada bulunamadı) |
|
(İmzada bulunamadı) |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Fazıl
Karaman |
Y.
Selahattin Beyribey |
Mustafa
Elitaş |
|
İzmir |
Kars |
Kayseri |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Taner
Yıldız |
Mikail
Arslan |
Muzaffer
Baştopçu |
|
Kayseri |
Kırşehir |
Kocaeli |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Hasan
Fehmi Kinay |
Muharrem
Doğan |
Mustafa
Özyürek |
|
Kütahya |
Mardin |
Mersin |
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Gürol Ergin |
O. Seyfi
Terzibaşıoğlu |
Osman
Seyfi |
|
Muğla |
Muğla |
Nevşehir |
|
(İmzada bulunamadı) |
|
|
|
Üye |
Üye |
Üye |
|
Cemal
Uysal |
Musa
Uzunkaya |
Sabahattin
Cevheri |
|
Ordu |
Samsun |
Şanlıurfa |
|
Üye |
Üye |
|
|
M. Ergün
Dağcıoğlu |
M. Akif
Hamzaçebi |
|
|
Tokat |
Trabzon |
|
BURSA MİLLETVEKİLİ M.
ALTAN KARAPAŞAOĞLU’NUN TEKLİFİ
3359 SAYILI SAĞLIK
HİZMETLERİ TEMEL KANUNUNA BİR EK MADDE EKLENMESİ HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
MADDE 1.- 7.5.1987
tarihli ve 3359 sayılı SağlıkHizmetleri Temel Kanununa aşağıdaki ek madde
eklenmiştir.
“EK MADDE 3.-
Yapılmasının gerekli olduğuna Yüksek Planlama Kurulu tarafından karar verilen
sağlık tesisleri Sağlık Bakanlığınca verilecek ön proje ve belirlenecek temel
standartlar çerçevesinde, ihale ile belirlenecek gerçek ve özel hukuk tüzel
kişilerine, 49 yılı geçmemek şartıyla belirli süre ve bedel üzerinden kiralama
karşılığı yaptırılabilir.
Bu amaçla Maliye
Bakanlığınca girişimcilere bedelsiz arsa veya arazi tahsis edilebilir. Arsa
veya arazinin tahsisi halinde kiralama süresi sonunda arsa veya arazi
üzerindeki her türlü tesisin bütün borç ve taahhütlerinden ari, bakımlı,
çalışır ve kullanılabilir durumda bedelsiz olarak geri alınabileceği ya da arsa
veya arazinin mülkiyeti de dahil özel girişimciye devredilebileceği sözleşmede
öngörülür.
Kira bedeli ve kiralama
süresinin tespitinde; bedelsiz arsa tahsis edilip edilmediği, yatırımın
maliyeti, tıbbi donanımın özel girişimci tarafından sağlanıp sağlanmadığı, kira
konusu binadaki tıbbi hizmetler dışındaki hizmetler ve alanların işletiminin
girişimciye verilip verilmediği ve kiralama sonunda tesisin Hazineye intikal
edip etmeyeceği hususları dikkate alınır.
Bu şekilde yapılacak
tesislerde kira bedeli Sağlık Bakanlığı Döner Sermaye işletmelerince ödenir.
Sağlık Bakanlığının
kullanımında bulunan sağlık tesis veya tesislerinin, öngörülecek proje ve
belirlenecek esaslar doğrutusunda yenilenmesi, tesisteki tıbbi hizmet alanları
dışındaki hizmet ve alanların işletilmesi karşılığında, sözleşmeyle özel
girişimcilere yaptırılabilir.
Bu madde kapsamında
yapılacak yatırımlar, 36 aylık süreyi geçmemek ve sözleşmede belirlenecek
inşaat yapım süresi ile sınırlı olmak kaydıyla Sağlık Bakanlığı ile gerçek ve
özel hukuk tüzel kişileri arasında yapılacak bütün iş ve işlemler ve
düzenlenecek kâğıtlar 1.7.1964 tarihli ve 488 sayılı Kanuna göre alınan damga vergisi
ile 2.7.1964 tarihli ve 492 sayılı Kanun uyarınca alınan harçlardan
müstesnadır.
Bu maddenin uygulanmasına
ilişkin esas ve usuller ile ihale yöntemi; gerçek ve özel hukuk tüzel
kişilerinde aranılacak özellikler, sözleşmelerin kapsamı ve konuya ilişkin
diğer hususlar Maliye ve Sağlık bakanlıkları ile Devlet Planlama Teşkilatı ve
Hazine Müsteşarlıklarınca müştereken hazırlanarak Bakanlar Kurulu Kararı ile
yürürlüğe konulur.”
MADDE 2.- Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3.- Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
PLAN VE BÜTÇE
KOMİSYONUNUN
KABUL ETTİĞİ METİN
SAĞLIK HİZMETLERİ TEMEL
KANU-NUNA BİR EK MADDE EKLENMESİ
HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
MADDE 1.- 7.5.1987
tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa aşağıdaki ek madde
eklenmiştir.
"EK MADDE 3.-
Yapılmasının gerekli olduğuna Yüksek Planlama Kurulu tarafından karar verilen
sağlık tesisleri Sağlık Bakanlığınca verilecek ön proje ve belirlenecek temel
standartlar çerçevesinde, kendisine veya Hazineye ait arsa veya arazi üzerinde
ihale ile belirlenecek gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerine, 49 yılı geçmemek
şartıyla belirli süre ve bedel üzerinden kiralama karşılığı yaptırılabilir.
Bu amaçla Maliye
Bakanlığınca ihaleyi kazananlara bedelsiz arsa veya arazi tahsis edilebilir.
Arsa veya arazinin tahsisi halinde kiralama süresi sonunda arsa veya arazi
üzerindeki her türlü tesis, bütün borç, takyidat ve taahhütlerinden ari,
bakımlı, çalışır ve kullanılabilir durumda bedelsiz olarak Hazineye
devredildikten sonra Sağlık Bakanlığına tahsisi yapılır.
Kira bedeli ve kiralama
süresinin tespitinde; arsa veya arazinin ihaleyi kazanana ait olup olmadığı,
bedelsiz arsa tahsis edilip edilmediği, yatırımın maliyeti, tıbbi donanımın
ihaleyi kazanan tarafından sağlanıp sağlanmadığı, kira konusu binadaki tıbbi
hizmetler dışındaki hizmetler ve alanların işletiminin ihaleyi kazananlara
verilip verilmediği hususları dikkate alınır.
Bu şekilde yapılacak
tesislerde kira bedeli Sağlık Bakanlığı Döner Sermaye İşletmelerince ödenir.
Bu madde kapsamında
yapılacak yatırımlarla ilgili olarak, 36 aylık süreyi geçmemek ve sözleşmede
belirlenecek inşaat yapım süresi ile sınırlı olmak kaydıyla Sağlık Bakanlığı
ile gerçek ve özel hukuk tüzel kişileri arasında yapılacak her türlü iş ve
işlemler ile düzenlenecek kağıtlar 1.7.1964 tarihli ve 488 sayılı Damga Vergisi
Kanuna göre alınan damga vergisi ile 2.7.1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar
Kanunu uyarınca alınan harçlardan müstesnadır.
Bu maddeye göre yapılacak
iş ve işlemler 8.9.1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile 4.1.2002
tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tabi değildir.
Bu maddenin uygulanmasına
ilişkin esas ve usuller ile ihale yöntemi; gerçek ve özel hukuk tüzel
kişilerinde aranılacak özellikler, sözleşmelerin kapsamı ve konuya ilişkin
diğer hususlar Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı ve
Hazine Müsteşarlıklarınca müştereken hazırlanarak Bakanlar Kurulu Kararı ile
yürürlüğe konulur."
MADDE 2.- Bu Kanun yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3.- Bu Kanunun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.