Komisyon Adı:Plan Ve Bütçe Komisyonu
Konu:2021 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi (1/281 ) İle 2019 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanun Teklifi (1/280) Ve Sayıştay Tezkereleri A)millî Savunma Bakanlığı B) Akaryakıt İkmal Ve Nato Pol Tesisleri İşletme Başkanlığı
Dönemi:27
Yasama Yılı:4
Tarih:12/11/2020


2021 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi (1/281 ) ile 2019 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanun Teklifi (1/280) ve Sayıştay tezkereleri a)Millî Savunma Bakanlığı b) Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığı BEHİÇ ÇELİK (Mersin) - Sayın Başkan, Sayın Bakanım ve saygıdeğer heyeti, değerli Komisyon üyeleri ve milletvekilleri; hepinize saygılarımı sunarak sözlerime başlamak istiyorum.

     Millî Savunma Bakanlığı bütçesi üzerinde yürütmekte olduğumuz müzakeremiz, Sayın Bakanın sunumuyla başlayarak bu aşamaya getirilmiştir. Millî Savunma Bakanlığı bütçesinin daha da güçlendirilmesi, mevcudiyetimizin ve bekamızın en önemli unsurudur. Takip eden yıl bütçelerinde bu hususun gözetilmesini arzu ederiz. Bilindiği üzere Türk milleti ve Türk ordusuna düşman olan unsurlar, özellikle ordumuza olan husumetlerini dile getirirler. Ordu çözülürse milleti boğazlayacak elverişli zemini bulacaklarını zannederler, hâlbuki ordu ruhtur, inançtır, kahramanlık ve uygarlık ışığıdır. Türk ordusu demek Türk milleti demektir. Sürekli olarak deklare ettiğimiz bir husus var, o da Anayasa değişikliği. 2018 milletvekili genel seçimlerinden sonra hayata geçirilen Cumhurbaşkanlığı hükûmet sistemi, Türk devlet yönetimini tarumar etmiştir. Bugün aklıselimle baktığımızda tam bir otokrasi ve nepotizim kokan üçüncü sınıf bir yönetimle karşı karşıya olduğumuzu anlıyoruz. Bir yürütme erki var ve tek kişiden ibaret; Bakanlar Kurulu yok, Başbakan yok. Aslında bu bir sistem veya rejim değil, tamamıyla anayasal bir kaostur.

     Değerli arkadaşlar, ordumuza özellikle 2008'den 2018 yılına kadar on yıl büyük saldırılar olmuştur. Kabul edilelim ki orduya yapılan operasyonlar yıpratıcı olmuştur. Bu gaflete asla bir daha dönmeyelim, bu gaflete düşmeyelim. Demek ki burada en önemli husus, anayasal sistemi değiştirerek iyileştirilmiş ve güçlendirilmiş parlamenter sisteme yeniden geçiştir.

     Değerli arkadaşlarım, millî güvenliğimizin ve millî savunmamızın merkezi olan ve politikalarını saptama ve uygulama bakanlığı olan Millî Savunma Bakanlığı, doğrudan ya da dolaylı her bakanlıkla fonksiyonel ilişki içerisindedir. Bu nedenle partizanlıktan uzak, adil, dürüst, eşit bir yönetim sergilemelidir. "Devlet" ve "AKP devleti" olarak ayrışan Türk devlet yapısında parti devleti imajının yok edilmesi bizatihi Sayın Cumhurbaşkanına ve AK PARTİ'ye faydalı olacaktır. Kariyer ve liyakati esas alan bir yönetim tarzı zannediyorum 83 milyonun hayrınadır. Aksi hâlde toplumun en az yüzde 70'ini karşınıza alabilirsiniz.

     Evet, Millî Savunma Bakanlığı konuşulurken yeni teşkilat yapısıyla olağanüstü büyüdüğünü görüyoruz. Genelkurmay, Kara, Deniz, Hava Kuvvet Komutanlıkları ve kendi iç örgütlenmesi ve bu arada, Millî Savunma Üniversitesi ve diğer Makina ve Kimya, ASFAT'a kadar devam eden yapılanması. Bu büyüme bütünüyle orduyu menfi etkilememeli ve ordu içerisinde de hiyerarşinin bozulmasına neden olmamalıdır. Bu arada savunma sanayisinde meydana gelen gelişmeler gerçekten sevindiricidir, TUSAŞ, ASELSAN, ROKETSAN vesaire. Bunun, bu gelişmenin daha da koşar adımlarla sürdürülmesini tavsiye ve salık veririz.

     Sayın Bakanım, 7179 sayılı Askeralma Yasası çıkardık. Bu yasanın Türk ordusunu nasıl etkilediği yönünde zatıalinize bir soru yöneltmek istiyorum, bunun cevabını bekliyoruz.

     Diğer taraftan, Irak, Suriye, Libya, Doğu Akdeniz, Kıbrıs, Ege, enerji güvenliği ve en son Karabağ problemleri bizi doğrudan ilgilendirmektedir. Bunun yanında, terörle mücadele kapsamında bir terör devleti kurma girişimi...

     OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Çelik, tamamlayalım lütfen.

     BEHİÇ ÇELİK (Mersin) - Bunlar yetmiyor, asimetrik tehdit unsurları var, millî güvenliği tehdit eden diğer unsurları var; BOP, ılımlı İslam, aşırı selefi akımlar ve kripto şahsiyetler ve etki ajanları gibi. Bunlar doğrudan millî güvenliğimize yönelik tehdit unsurları olarak gözükmektedir. Devlet, kuşkusuz anayasal düzenini her şeye rağmen sürdürmeye kararlı olmalıdır. Bu konuda kokuşmuşluk, yozlaşma var ise yönetimde -ki var- bunları özellikle Millî Savunma Bakanımızın da katkısıyla aşmak mutlaka iyi olacaktır.

     OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Vekilim, ek süre verdim, tamamlayalım.

     BEHİÇ ÇELİK (Mersin) - Bu arada kısaca Amerika Birleşik Devletleri seçimine değinmek isterim. Bunu takip ve tahlil eden bir kişi olarak gelecek aylarda büyük olaylara gebe olduğumuzu mutlaka unutmamamız gerekir. Bu uyarıyı da yapmak isterim. Diplomasi artık geçmişten farklılaştı. Tehdit ve silahla yapılan bir diplomasiyle karşı karşıyayız. Onun için biz askerî istihbarat ve siber istihbarata önem vererek yeni veri akışını sağlayacak bir sürecin içerisinde eğer kendimizi kanıtlarsak yeni egemenlerden olacağımız kesindir.

     Ben, Millî Savunma Bakanımızın Azerbaycan'daki yoğun mesaisini yakinen takip ettim. Türk milleti adına kendisine ve Türk Silahlı Kuvvetlerine müteşekkirim, çok teşekkür ediyorum, gayet iyi bir iş çıkardınız. Türk ordusunun yiğitlerine, erinden en üst komutanına kadar, en iyi dileklerimi ve saygılarımı sunuyorum.

     Bu vesileyle, başta Ulu Önder ve Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere şehit ve gazilerimizi rahmetle ve saygıyla anıyorum.

     Sözlerime son verirken Milli Savunma Bakanlığı bütçesinin tekrar hayırlı olmasını diliyorum.