Komisyon Adı:Plan Ve Bütçe Komisyonu
Konu:2018 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı (1/887) İle 2016 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/861) Ve Sayıştay Tezkereleri A) Türkiye Büyük Millet Meclisi B) Cumhurbaşkanlığı C) Millî İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı Ç) Sayıştay Başkanlığı D) Kamu Denetçiliği Kurumu E) Başbakanlık F) Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği G) Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Ğ) Türkiye Yatırım Destek Ve Tanıtım Ajansı Başkanlığı H) Başbakanlık Tanıtma Fonu Genel Sekreterliği I) Diyanet İşleri Başkanlığı İ) Afet Ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı J) Türkiye İnsan Hakları Ve Eşitlik Kurumu
Dönemi:26
Yasama Yılı:3
Tarih:31/10/2017


2018 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı (1/887) ile 2016 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/861) ve Sayıştay tezkereleri a) Türkiye Büyük Millet Meclisi b) Cumhurbaşkanlığı c) Millî İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı ç) Sayıştay Başkanlığı d) Kamu Denetçiliği Kurumu e) Başbakanlık f) Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği g) Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ğ) Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanlığı h) Başbakanlık Tanıtma Fonu Genel Sekreterliği ı) Diyanet İşleri Başkanlığı i) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı j) Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Başkanım, hemen iki cümle...

     BAŞKAN - Buyurun Sayın Akdağ.

     BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Şimdi, aslında, bu metot açısından gerçekten geç olmasına rağmen yararlı bir tartışma oldu bugün. Şimdi, ortada kamunun iki kurumu var. Sayıştay da Meclis adına hareket eden bir kamu kuruluşu, TMSF de aynı şekilde.

     GARO PAYLAN (İstanbul) - Yargı...

     BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Yargı ama o anlamda bir yargı olmadığını kendileri de söylüyorlar. Biz diyoruz ki: "Yargıysanız o zaman neyse cezasını verin." "Hayır, bizim yetkimiz yok." diyorlar. Dolayısıyla ben buradan şunu çıkarıyorum: Ben Sağlık Bakanlığında da benzeri eleştirileri zaman zaman gördüm ve kendi aramızda da bunu çok tartıştık. Aslında Komisyonun, Meclisin bence en önemli görevlerinden biri bu.

     Şimdi, burada farklı yorumlanan mevzuat var. Bir taraf farklı yorumluyor, öbürü farklı yorumluyor. O zaman bize iş düşüyor yani. Bu farklı yorumlanıyorsa, siyasi irade hangi yorumu kabul ediyorsa onu berrak hâle getirebilir, tartışmalar da biter, yani bu tartışma ya da benzeri tartışmalar için söylüyorum. Kurumun biri diyor ki: "Ben böyle yorumluyorum, kanun bana göre böyle." Öbürü "Hayır, bana göre de böyle." diyor. Biz şimdi burada hangisini doğru buluyorsak siyasi irade olarak, Türkiye Büyük Millet Meclisi olarak -çünkü onlar kanunlara göre hareket ettiğini söylüyorlar- bunu herkesin anlayacağı bir başka kanun hâline dönüştürürüz, tartışma biter.

     EMİN HALUK AYHAN (Denizli) - Biz getirirsek teklif oluyor, Hükûmet kabul etmiyor. Onun için sizden tasarı olarak gelirse rahat ederiz Sayın Bakanım.

     BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Yani, tasarı, teklif, her neyse...

     BAŞKAN - Teşekkür ediyorum Sayın Bakan.

     BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ (Erzurum) - Biliyorsunuz, zaten Cumhurbaşkanlığı sisteminden sonra biz getiremeyeceğiz, hepsini siz getireceksiniz.